apexsys logo

ارائه خدمات مبتنی بر فن آوری اوراکل

صفحه نخست
 
سیستم مدیریت اسناد و مدارک پزشکی بیماران
سیستم مدیریت اسناد و پرونده های پزشکی بیماران
EMRS

ویژگی های سیستم

بهره برداری از طریق شبکه اینترنت

سیستم مدیریت اسناد و پرونده های پزشکی EMRS هم در شبکه داخلی و هم از طریق شبکه اینترنت قابل بهره برداری است. به عبارت دیگر جهت رجوع و استفاده از اطلاعات سیستم ( مثلا پرونده های پزشکی بیماران ) از راه دور هم می توان اقدام کرد و تنها داشتن ارتباط اینترنتی و کد کاربری کافی است.این امر بسیاری از محدودیت ها را ازبین برده و فرصت های جدیدی را پیش روی قرار می دهد که از جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود . دسترسی آسان پزشکان به سوابق کلینیکی و رکورد های ذخیره شده از معاینات و درمان بیماران مورد نظر غلبه بر مشکل کمبود فضای فیزیکی بایگانی ها در بیمارستانها و کاهش هزینه های نگهداری اسناد دسترسی آسان بیماران به سوابق پزشکی خود بدون مراجعه حضوری پاسخ گویی آسان به برخی سازمان های متقاضی نظیر سازمان های بیمه، پزشکی قانونی و غیره عدم نیاز به انتقال فیزیکی پرونده های پزشکی بیماران در بسیاری از موارد ایجاد تسهیلات در پژوهش ، مطالعات و بررسی های آماری در خصوص بیماران و بیماری ها ایجاد مبانی و تسهیلات لازم برای اعتبار بخشی و تائید مراکز درمانی

نگهداری و محافظت از اسناد پزشکی در قوی ترین نوع پایگاه داده جهان

سیستم مدیریت اسناد و پرونده های پزشکی EMRS قادر است با استفاده از نرم افزار مدیریت پایگاه داده مناسب (Oracle 11g) حجم عظیمی از اسناد پزشکی بیماران را با امنیت کامل ذخیره و امکانات مناسب جهت دسترسی ایمن و سریع به آن ها را فراهم آورد. اسناد پزشکی بیماران از هر نوعی که باشند باید ابتدا تبدیل به فایل های کامپیوتری گردند تا بتوانند در پایگاه داده سیستم بارگذاری شده و در هنگام بازیابی برای کاربر قابل استفاده باشند. از آنجا که حجم این فایل های کامپیوتری در مجموع می تواند بسیار زیاد باشد لذا جهت ذخیره و بازیابی آنها استفاده از فن آوری مناسب الزامی است. نرم افزار مدیریت پایگاه داده Oracle سال هاست که رتبه اول جهانی را در ذخیره و پردازش حجم بسیار بالای داده ها و اعمال سیاست های امنیتی مطمئن در اختیار دارد .

امانت سپاری پرونده ها، ارائه مجوز های دسترسی اینترنتی و پاسخگویی به سازمان های متقاضی

امکان ثبت اطلاعات مربوط به امانت سپاری فیزیکی پرونده ها به مسئولیت های خاص در بخش های بیمارستان وجود دارد. بعد از سپری شدن مدت امانت اپراتور سیستم مطلع گردیده و نسبت به تعیین تکلیف آن در سیستم تصمیم می گیرد. همینطور سیستم قادر است به کاربران مجاز (پزشکان، بیماران، سازمان ها و پرسنل) مجوز های دسترسی به صورت مدت دار ارائه نماید و بعد از سپری شدن مدت، مجوز های دسترسی را سلب نماید. پاسخگویی به سازمان های متقاضی نیز با امکان دریافت اسناد مربوط به یک پرونده خاص از طریق سیستم و ذخیره فیزیکی فایل های الکترونیکی در هر محیط دلخواه و سپس ارائه آن به سازمان متقاضی امکان پذیر است.

امکانات سیستم

  • امکان بهره برداری در شبکه داخلی و یا اینترنت با تعداد کاربران نامحدود
  • پشتیبانی از چرخه کامل پرونده های پزشکی ( ایجاد، دسترسی فعال، بایگانی و راکد شدن)
  • ایجاد ساختار های موضوعی چند سطحی برای ذخیره اسناد و پرونده های پزشکی و اعمال کدینگ پویا و قابل تعریف
  • امکان ذخیره و بازیابی انواع اسناد پزشکی مربوط به پرونده ها (شامل متنی، صوتی، تصویری، فیلم و ...)
  • تسهیل دسترسی به محتوای پرونده های پزشکی بیماران توسط کادر درمان و پزشکان
  • مدیریت امانت سپاری پرونده ها و اسناد به اشخاص و یا سازمان های مجاز
  • ارائه مجوز دسترسی مدت دار به اسناد پزشکی بیماران توسط کاربران (نظیر پزشکان، مدیران یا اشخاص مجاز از سازمان های متقاضی )
  • تهیه اطلاعات لازم از اسناد پزشکی جهت ارائه به سازمان هایی نظیر بیمه، پزشکی قانونی و ...
  • امکان دسترسی اینترنتی به اسناد پزشکی ذیربط توسط خود بیماران
  • امکان تعریف و کنترل سطوح دسترسی های کاربران داخلی و خارجی به سیستم
  • ارائه انواع گزارشات و نمودار ها از عملکرد سیستم در سطح کلان و یا تفصیلی
  • امکان به اشتراک گذاری پرونده ها با سایر مراکز درمانی و یکپارچه سازی کشوری سوابق بیماران
  • استفاده از ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار پایگاه داده اوراکل جهت ذخیره و پردازش حجم عظیم اطلاعات