apexsys logo

ارائه خدمات مبتنی بر فن آوری اوراکل

صفحه نخست
 
نرم افزار آرشیو مدارک پزشکی
نرم افزار آرشیو مدارک و پرونده های پزشکی

ویژگی های سیستم

بهره برداری از طریق شبکه اینترنت

سیستم آرشیو اسناد پزشکی حساب جامع هم در شبکه داخلی و هم از طریق شبکه اینترنت قابل بهره برداری است. به عبارت دیگر جهت رجوع و استفاده از اطلاعات سیستم ( مثلا پرونده های پزشکی بیماران ) از راه دور هم می توان اقدام کرد و تنها داشتن ارتباط اینترنتی و کد کاربری کافی است.این امر بسیاری از محدودیت ها را ازبین برده و فرصت های جدیدی را پیش روی قرار می دهد که از جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود . دسترسی آسان پزشکان به سوابق کلینیکی و رکورد های ذخیره شده از معاینات و درمان بیماران مورد نظر غلبه بر مشکل کمبود فضای فیزیکی بایگانی ها در بیمارستانها و کاهش هزینه های نگهداری اسناد دسترسی آسان بیماران به سوابق پزشکی خود بدون مراجعه حضوری پاسخ گویی آسان به برخی سازمان های متقاضی نظیر سازمان های بیمه، پزشکی قانونی و غیره عدم نیاز به انتقال فیزیکی پرونده های پزشکی بیماران در بسیاری از موارد ایجاد تسهیلات در پژوهش ، مطالعات و بررسی های آماری در خصوص بیماران و بیماری ها ایجاد مبانی و تسهیلات لازم برای اعتبار بخشی و تائید مراکز درمانی

نگهداری و محافظت از اسناد پزشکی در قوی ترین نوع پایگاه داده جهان

سیستم آرشیو اسناد پزشکی حساب جامع قادر است با استفاده از نرم افزار مدیریت پایگاه داده مناسب (Oracle 11g) حجم عظیمی از اسناد پزشکی بیماران را با امنیت کامل ذخیره و امکانات مناسب جهت دسترسی ایمن و سریع به آن ها را فراهم آورد. اسناد پزشکی بیماران از هر نوعی که باشند باید ابتدا تبدیل به فایل های کامپیوتری گردند تا بتوانند در پایگاه داده سیستم بارگذاری شده و در هنگام بازیابی برای کاربر قابل استفاده باشند. از آنجا که حجم این فایل های کامپیوتری در مجموع می تواند بسیار زیاد باشد لذا جهت ذخیره و بازیابی آنها استفاده از فن آوری مناسب الزامی است. نرم افزار مدیریت پایگاه داده Oracle سال هاست که رتبه اول جهانی را در ذخیره و پردازش حجم بسیار بالای داده ها و اعمال سیاست های امنیتی مطمئن در اختیار دارد .

مشاهده اسناد تنها با یک کلیک

طراحی و ساخت سیستم آرشیو اسناد پزشکی به گونه ای است که برای مشاهده آنها توسط کاربر مجاز تنها یک کلیک کافی است. ضمنا امکان فاکس و ارسال اسناد توسط پست الکترونیک نیز موجود است که این امور با فعال سازی برنامه های استاندارد سیستم عامل از داخل سیستم آرشیو صورت می پذیرد. استفاده از چنین امکانات جنبی همیشگی بوده و حتی سال به سال بهتر و کامل تر نیز می شود که باید از یکپارچگی استاندارد شده سطوح نرم افزار های پایه متشکر باشیم و لازم نیست خودمان کار خاصی انجام دهیم.

امانت سپاری پرونده ها، ارائه مجوز های دسترسی اینترنتی و پاسخگویی به سازمان های متقاضی

امکان ثبت اطلاعات مربوط به امانت سپاری فیزیکی پرونده ها به مسئولیت های خاص در بخش های بیمارستان وجود دارد. بعد از سپری شدن مدت امانت اپراتور سیستم مطلع گردیده و نسبت به تعیین تکلیف آن در سیستم تصمیم می گیرد. همینطور سیستم قادر است به کاربران مجاز (پزشکان، بیماران، سازمان ها و پرسنل) مجوز های دسترسی (در اینترنت یا اینترانت) به صورت مدت دار ارائه نماید و بعد از سپری شدن مدت، مجوز های دسترسی را سلب نماید. پاسخگویی به سازمان های متقاضی نیز با امکان دریافت اسناد مربوط به یک پرونده خاص از طریق سیستم و ذخیره فیزیک فایل های الکترونیکی در هر محیط دلخواه و سپس ارائه آن به سازمان متقاضی امکان پذیر است. دریافت فایل power point

امکانات سیستم

  • پشتیبانی از انواع اسناد پزشکی متنی، صوتی، تصویری، فیلم و ...
  • امکان ایجاد ساختار های موضوعی چند سطحی برای آرشیو پرونده ها
  • ثبت اطلاعات پایه نظیر سازمان ها ، واحد های سازمانی، پرسنل، پزشکان، بیماران، انواع بیماری ها، انواع اسناد پزشکی، روش کد گذاری اسناد و پرونده ها و غیره
  • ثبت مشخصات اسناد و پرونده ها ی پزشکی بیماران و ذخیره سازی تصاویر مربوطه به منظور دسترسی و استفاده
  • امکان کدگذاری اسناد و پرونده ها به صورت خودکار توسط سیستم بر اساس روش تعریف شده
  • مدیریت امانت سپاری پرونده ها و اسناد به اشخاص و یا سازمان های مجاز
  • ارائه مجوز دسترسی مدت دار به اسناد پزشکی بیماران توسط کاربران (نظیر پزشکان، مدیران یا اشخاص مجاز از سازمان های متقاضی )
  • تهیه اطلاعات لازم از اسناد پزشکی جهت ارائه به سازمان هایی نظیر بیمه، پزشکی قانونی و ...
  • رویت و دسترسی آسان به محتوای اسناد پزشکی (تصویر و ...) در کنار مشخصات و دیگر داده های ذخیره شده
  • امکان بهره برداری در شبکه internet و نیز intranet سازمان با تعداد کاربران نامحدود
  • ثبت مشخصات و مدیریت اسکن و بارگذاری (upload) فایل های الکترونیکی اسناد به بانک اطلاعات سیستم
  • دسترسی سریع به پرونده ها و اسناد از طرف کاربران سیستم با امکانات مناسب جستجو و فیلتر کردن
  • دارای زیر سیستم مستقل امنیت به منظور تعریف سطوح دسترسی کاربران به اجزای سیستم و مراقبت و کنترل دسترسی ها
  • استفاده از ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار پایگاه داده اوراکل جهت ذخیره و پردازش جم عظیم اطلاعات